Legepatruljen

Det overordnede mål er at fremme sundhed, læring og trivsel gennem idræt, leg og bevægelse for alle elever i skolen. Derved forsøger man at give eleverne en mulighed for at opleve glæde ved idræt og fysisk udfoldelse.

Legepatruljen er en del af programmet Sunde Børn Bevæger Skolen, som er et samarbejde mellem Tryg Fonden og Dansk Skoleidræt. Det overordnede mål med programmet er, at flere børn og unge bevæger sig mere og grundlægger sunde vaner tidligt i livet.

Legepatruljen på Læsø Skole udgøres af elever, der har været på kursus med Dansk Skoleidræt. Her har de lært at:

• Igangsætte lege for såvel indskoling som mellemgruppe.
  • Sætte leg i gang i mindre gruppe

Legepatruljen sørger for at få de elever med i legen, der ofte står lidt alene, hvilket gør, at de føler sig set og ønsket. Desuden føler eleverne ofte, at de aldrig mangler legekammerater. På denne måde opfylder de intentionerne bag Tryg Fonden og Dansk Skoleidræt.